Děti potřebují uzemnění, aby se cítily ukotvené a v bezpečí.
Jsem vysoce citlivá osoba, což znamená, že mám někdy roztěkanou mysl. Častokrát je ale benefitem, že dokážu udělat spoustu projektů najednou – uvařit, uklidit, do toho vymyslet přednášku pro učitele, vymyslet program pro cvičení s dětmi a zapsat nové myšlenky a inspirace pro hyperaktivní děti do poradny. Vím tedy, že „roztěkaná mysl“ není problém, ale potenciál. Není třeba se kvůli tomu trápit a kritizovat se.
Přijmout svou roztěkanou mysl a změnit úhly pohledu
Je třeba sám sebe přijmout, vykoupat se ve „vděku“ za to, že je člověk takový, jaký je. Je důležité nemít pevné úhly pohledu, nehodnotit, nesoudit. Spíše si říkat a vnímat: „Jaký je můj potenciál, který nevidím? Co je pro mě přínosem?“
Poslední dobou jsem zjistila, jak důležitou součástí celého procesu je UZEMNĚNÍ. Co to znamená? Nelétat stále ve vyšších sférách, ale být nohama na zemi tady a teď. Vážit si svého fyzického těla, mít tělo v souladu se svou duší, udělat z nich „parťáky“ a začít si užívat „vědomou“ hojnost tady na zemi.
Toto se týká ve značné míře i „našich“ dětí na konzultacích. Jsou to totiž vesměs vysoce citlivé děti, které mají vědomí a mysl velmi rozšířenou, mají svůj „nový“ způsob vnímání a tak tedy život v této společnosti posouvající se starých vzorců do nového paradigmatu je, jak se zdá, může brzdit. Běžná norma „nevyhovuje“ jejich rychlosti, která se dá přirovnat k postavě modrého ježka Sonic z tohoto filmu, nevyhovuje jejich multipotenciálu zvládat víc věcí najednou. A tak se děti mohou cítit frustrované, nepochopené, „zlobí“, předvádí se…
Uznat pocity a uzemnit
Zjistila jsem, že pro děti kromě uznání jejich pocitů a debatou nad pro ně smysluplnými tématy, je velmi důležité jejich uzemnění.
Ideální je uzemnit se ráno poté, co jsou ve spánku vědomím někde jinde. Proto, aby mohly ráno lépe fungovat, je ideální, aby jejich vědomí „vklouzlo“ do fyzického těla hladce. Uzemnit se lze i pomocí principů Metody PES ®:
POHYB: protáhnout se, dát si nějaký cvik z čchi-kungu – vyklepat, vytřást tělo, stoupnout si na jednu nohu
EMOCE: „Země, jsem tady a teď a jaká nová dobrodružství mě tento den čekají? Co se můžu dozvědět, čím můžu přispět planetě Zemi? Země, co mám dneska udělat?
SMYSLY: Udělat pohyb křížem – ve stoje loket ke koleni a opačně.
Pomáhá k tomu i VIZUALIZACE: Sedět s nohama na podlaze, mít třeba nějaký krystal v ruce, zavřít oči, udělat několik nádechů, výdechů, představit si kořeny (například ve stříbrné nebo zlaté barvě) vyrůstající z nohou. Nebo je možné představit si svá chodidla v trávě, propojit se tak se srdcem Země, propojit s krystaly Země. Ideální je samozřejmě vyběhnout na zahradu a udělat nějaká z těchto cvičení přímo na zemi.
Čakra zemské hvězdy pro pocity ukotvení, bezpečí a hojnosti
Kdo zná systém čaker, pro ty je naprosto ideální vizualizace čakry zemské hvězdy ve formě stříbrné koule, která se nachází pod nohama.
Čakra zemské hvězdy je naším spojením se Zemí, je našimi kořeny, jistotou. Je „zahradou našeho potenciálu“. Je svázána s jádrem naší planety. Naladíme se tak lépe na vibrace Planety, na historii, na naši rodovou linii. Je to základní stavební kámen Nového věku. Je s tím spjatá vize „co chci vytvořit, vize jakým přínosem chci být pro Zemi“.
Večer je vhodné používat vizualizaci fialového plamene, který očistí naše energetické pole. Představa fialové sprchy je ideální před spaním pro zakončení dne a vytvoření prostoru pro den nový.
Jaké by to bylo, kdyby se ve školách začínal den uzemněním, spojením a propojením? Co by bylo přínosem pro vzdělávání dětí ve větší radosti, lehkosti a jakým přínosem by to bylo pro skvělé pocity učitelů
26.5. 2022 Autorka: Mgr. Petra Laméa Poláková